نهر حیات
نوشته شده توسط : reza ranjbar

تفسیر کاربردی   مکاشفه یوحنا  فصل  ۲۲

نهر حیات (۲۲: ۱-۶)
۱ سپس به یوحنا نهری از آب حیات نشان داده می‌شود که از تخت خدا و بره جاری می‌شود. تختی که در مکاشفه ۷: ۱۵ و ۱۲: ۵ به آن اشاره می‌شود تخت خداست اما در این آیه و نیز آیه ۳، تخت مورد اشاره تخت مسیح، برۀ خداست. مسیح کاملا سزاوار است که بر تخت خدا بنشیند. عیسی فرمود: «تمامی قدرت در آسمان و بر زمین به من داده شده است» (متی ۲۸: ۱۸) در واقع مسیح و خدا یک هستند (یوحنا ۱۰: ۳۰).
نهر آب حیات از چشمۀ آب حیات (مکاشفه ۲۱: ۶) جاری می‌شود که خود مسیح است. در باغ عدن هم نهری وجود داشت (پیدایش ۲: ۱۰). از بعضی جنبه‌ها، باغ عدن اولیه و شهر آسمانی شباهتهایی با هم دارند. در آغاز پیدایش نیز در باغ عدن اثری از گناه، بیماری، ماتم و موت نبود. خدا خودش در این باغ می‌خرامید (پیدایش ۳: ۸). اما دو انسان نخستین یعنی آدم و حوا علیه خدا مرتکب گناه شدند و پس از آن خدا آنان را از باغ عدن اخراج کرد (پیدایش ۳: ۲۳-۲۴).

۲ در کنار نهر حیات در شهر آسمانی یک درخت حیات نیز وجود دارد. در باغ عدن نیز درخت حیاتی وجود داشت که به کسانی که از میوه‌های آن می‌خوردند حیات جاودان می‌بخشید (پیدایش ۲: ۹، ۳: ۲۲). درخت حیات در شهر آسمانی خدا نشانه‌ای از وفور نعمت و سلامتی است. همه اهالی شهر می‌توانند از میوه روحانی آن بهره گیرند و با خوردن از آن، از سلامتی روحانی برخوردار شوند.

۳-۴ و دیگر هیچ لعنت نخواهد بود. به خاطر گناه آدم و حوا، خدا برای انسان و زمین لعنتی مقرر کرد (پیدایش ۳: ۱۴-۱۹). اما در شهر آسمانی اثری از گناه نخواهد بود بنابراین، اثری از لعنت هم وجود نخواهد داشت.
در شهر آسمانی، بندگان خدا چهره او را خواهند دید (آیۀ ۴). در عهد عتیق به بزرگترین بنده خدا یعنی موسی، هیچگاه اجازه داده نشد که صورت خدا را ببیند (خروج ۳۳: ۱۸-۲۳). عیسی گفت که تنها پاک دلان خواهند توانست خدا را ببینند (متی ۵: ۸). اما ما نیز که توسط خون بره پاک شده‌ایم، چهره خدا را خواهیم دید و مانند او خواهیم بود زیرا او را چنان که هست خواهیم دید (اول یوحنا ۳: ۲). از میان برکاتی که در آسمان وجود دارند، بزرگترین آنها دیدن چهره خدا و بودن با او برای همیشه است.
نام خدا بر پیشانی ما نوشته خواهد شد (مکاشفه ۳: ۱۲، ۷: ۳). نام او بر پیشانی ما نشانه آن است که او ما را قوم خودشساخته است و ویژگیها و شخصیت خودش را به ما داده است.

۵ مکاشفه ۲: ۲۶، ۳: ۲۱، ۲۱: ۲۳ و تفسیر آنها مشاهده شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: